Happy Singles’ Day, αλλά μήπως η γιορτή της ανεξαρτησίας έχει μετατραπεί σε μια ακόμα Black Friday;


Μια μέρα για να αγαπήσεις τον εαυτό σου ή άλλη μια αφορμή για να «λιώσεις» την πιστωτική σου;

Η Singles’ Day ή αλλιώς η Παγκόσμια Ημέρα των Εργένηδων, κάποτε ήταν μια χαλαρή γιορτή για όσους δεν έχουν ταίρι, μια μέρα για να πεις «ναι, είμαι single και περνάω τέλεια». Σήμερα, όμως – ας μιλήσουμε ανοιχτά – έχει μετατραπεί στη μεγαλύτερη ημέρα αγορών στον κόσμο, ξεπερνώντας κατά πολύ το αμερικανικό Cyber Week. Το ακριβώς αντίθετο δηλαδή, από το να είναι μια μέρα αφιερωμένη στην ανεξαρτησία και την αυτοεκτίμηση.

Floodlighting: Το λάθος που κάνουν πολλοί singles και σαμποτάρουν τα ραντεβού τους

Πώς ξεκίνησε η Singles’ Day;

Η ιδέα της Singles’ Day προέκυψε το 1993 στο Πανεπιστήμιο Nanjing της Κίνας, όπου φοιτητές θέλησαν να δημιουργήσουν ένα «αντίβαρο» στη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου. Αρχικά, ονόμασαν τη μέρα Bachelor’s Day και διάλεξαν την ημερομηνία 11/11 για να τη γιορτάζουν, καθώς τα τέσσερα «1» συμβολίζουν τα άτομα που στέκονται μόνα τους. Ήταν μια γιορτή χαράς και ανεξαρτησίας – μια ευκαιρία για τους ανύπαντρους να κάνουν δώρα στον εαυτό τους και να περάσουν καλά με φίλους.

Με τα χρόνια, όμως, η ημέρα αυτή πήρε εντελώς διαφορετική τροπή. Το 2009, ο κολοσσός Alibaba είδε την εμπορική ευκαιρία και μετέτρεψε τη Singles’ Day σε ένα τεράστιο online φεστιβάλ εκπτώσεων. Από τότε, η γιορτή εξελίχθηκε σε πολυήμερο γεγονός, με τη φετινή περίοδο προσφορών να ξεκινάει στις 9 Οκτωβρίου και να τελειώνει στις 11 Νοεμβρίου – τη μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ.

https://www.instagram.com/reel/DQ6seeRjB26/

Το 2024, οι πωλήσεις της Singles’ Day ανήλθαν σε 1,44 τρισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 202 δισεκατομμύρια δολάρια), δηλαδή πέντε φορές περισσότερα από όσα ξόδεψαν οι Αμερικανοί σε Black Friday και Cyber Monday μαζί. Οι εταιρείες προσφέρουν τεράστιες εκπτώσεις, κουπόνια και επιδοτήσεις — για παράδειγμα, η Alibaba φέτος διέθεσε 50 δισεκατομμύρια γιουάν σε προνόμια για τα μέλη της.

Στο «παιχνίδι» συμμετέχουν πλέον, όλοι οι μεγάλοι κολοσσοί του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και διεθνείς μάρκες όπως Nike, L’Oréal, Estee Lauder και Procter & Gamble. Οι κατηγορίες που πρωταγωνιστούν είναι ηλεκτρικές συσκευές, καλλυντικά και smartphones, ειδικά μετά την κυκλοφορία των iPhone 17 και Xiaomi 17.

Έτσι αυτό που κάποτε ήταν μια γιορτή αυτοσεβασμού και ανεξαρτησίας, έχει μετατραπεί σε έναν καταναλωτικό μαραθώνιο. Από μέρα αυτοαγάπης, έγινε μέρα εμπορίου – μια νέα Black Friday που μετρά την αξία μας όχι με συναισθήματα, αλλά με καρότσια γεμάτα προσφορές.

Ίσως, λοιπόν, να αξίζει να αναρωτηθούμε:
Μήπως, στην προσπάθειά μας να «γιορτάσουμε τον εαυτό μας» με αγορές, ξεχάσαμε τι σημαίνει πραγματικά να αγαπάμε τον εαυτό μας;

Ίσως η αληθινή Singles’ Day να μην κρύβεται στα sites προσφορών, αλλά στις μικρές στιγμές που επιλέγουμε να είμαστε καλά – χωρίς να χρειάζεται να αγοράσουμε κάτι.





Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *